2014年にも同名の展覧会が開催されたが、前回は浮世絵の歴史全体をその誕生から終焉までを紹介する内容だった。
今回は、歌麿、写楽、北斎、広重、国芳の5人のビッグネームの作品を展示するという内容だった。
展示されていた作品は、イギリスの大英博物館、フランスのギメ東洋博物館、アメリカのボストン美術館など、海外からの出展が多かった。
特に、歌麿作品には、背景に使われている雲母摺が実にきれいに残っている作品が多く、江戸の人々が競って購入した理由が、よくわかった気がした。
A large Ukiyo-e exhibition at the Edo Tokyo Museum.
An exhibition with the same name was held in 2014, but last time the contents of the entire history of Ukiyo-e from its birth to its end were introduced.
This time, the contents of five big names, Utamaro, Sharaku, Hokusai, Hiroshige, and Kuniyoshi, were exhibited.
Many of the works exhibited were from abroad, including British Museum in England, Guimet Oriental Museum in France, and Boston Museum of Art in the United States.
Especially in Utamaro's works, many of them have beautifully preserved, which is used in the background, and I understood why the people of Edo competed to purchase them.
(Translated by Google Translate)
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